8 نفر از عاملان اصلی حادثه انفجار خودرو در جایگاه گاز CNG اصفهان دستگیر شدند

رئیس پلیس خمینی شهر اصفهان با بیان این خبر گفت: به‌دنبال حادثه انفجار خودرو پژو پارس در جایگاه سوخت CNG که پنجشنبه گذشته باعث کشته شدن 4 نفر از سرنشینان این خودرو شد، تحقیقات اولیه برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه آغاز شد.

سرهنگ حسن یاردوستی ادامه داد: در حالی که کارشناسان آتش‌نشانی علت حادثه را نقص مخزن سوخت گاز خودرو عنوان کرده بودند، بررسی‌ها روی این موضوع متمرکز شد و ماموران در ادامه تحقیقات به سرنخ‌هایی از یک مرد قاچاقچی تلفن همراه در این پرونده دست یافتند.

بررسی‌ها نشان می‌‌داد خودرویی که در جایگاه سوخت منفجر شده بود از بهمن سال گذشته تا مرداد امسال در اختیار فردی به نام محمد بود و این مرد با سوراخ کردن مخزن سوخت گاز خودرو، در داخل این مخزن، گوشی تلفن همراه جاسازی می‌کرد و از این طریق دست به قاچاق کالا می‌زد.

رئیس پلیس خمینی شهر افزود: این مرد بعد از چند ماه فعالیت مجرمانه، خودرو را با مخزن سوخت گاز معیوب به مالکش برگرداند و مالک خودرو نیز وقتی متوجه معیوب بودن مخزن سوخت شد، آن را برای تعمیر در اختیار مردی به نام حمید قرار داد.

حمید نیز بعد از جوشکاری و رنگ کردن مخزن گاز خودرو آن را برای نصب به نمایندگی ایران خودرو در خمینی شهر تحویل داد و نمایندگی مذکور هم مخزن تعمیر شده را بدون کنترل و بررسی لازم روی خودرو نصب کرد.

سرهنگ یاردوستی در  گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کشور تصریح کرد: فردای آن روز حمید بعد از اینکه خودرو را از نمایندگی تحویل گرفت، در اختیار دوستش قرار داد و این مرد زمانی که همراه خانواده‌اش سوار بر خودروی معیوب به جایگاه سوخت CNG رفته بود تا سوختگیری کند ناگهان خودرو منفجر شد و متأسفانه مرد جوان و 3 عضو خانواده‌اش در این حادثه جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: تا‌کنون 8 نفر از جمله افرادی که اقدام به جوشکاری، رنگ کاری و نصب مخزن سوخت مذکور روی خودرو کرده بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کد خبر 67379

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز